Zoeken in deze blog

dinsdag 6 mei 2014

DIY vlinders

Na een heerlijke vakantie in Duitsland aan De Moezel, kriebelde het om weer iets te maken. 
Vrijdag komt er in onze klas een 'vlinderhotel' daarin volgen we het proces van ei tot vlinder. Zo kwam ik op t idee om vlinders te maken. Het idee heb ik trouwens op Pinterest gezien.

Met het mooie papier uit Flow Magazine do it yourself ben ik aan de slag gegaan.
Eerst knip je een vorm uit van een vierkant met een overlapping van een cirkel.


Het vierkant is 10 bij 10 en voor de cirkel heb ik een mok omgetrokken.

Dan begin je te vouwen bij het puntje waar -FLOW- staat; een harmonicavouw zal ik t maar noemen.


Als je de hele vorm hebt gevouwen, pak je een leuk draadje en bind je dat in het midden vast. 



De vleugels nog een beetje uitvouwen en je hebt een prachtige vlinder.
Het leuke van dit papier is dat je de vlinder ook om kunt draaien.


Ik denk dat ik ze ook maar in mijn groep 7 ga maken!

2 opmerkingen: